Page 9 - ArtMolds Journal June-July 2103 Mod 4
P. 9
gate organic growth and  The Bankers  transformation. Taylor  MUSA Collection  states, "It's environmental  2012  evolution, art intervention  Depth 4m  as growth, or a balancing of  Manchones   relationships." Taylor's  Reef, Mexico.  most ambitious work to    date — The Silent Evolution  (2010), forms a permanent monu‐ mental artificial reef in Mexico.  Occupying an area of over 420  square meters and with a total  weight of over 200 tons, it consists  of 450 life‐size casts of individuals  taken from a broad cross section of  The Bankers 4 meters underwater in Inertia  MUSA   Cancun, are a series of Collection  suited male figures with 2011  Depth 4m  their heads immersed in Punta Nizuc,   the sand. Mexico.  humanity and has been designed to  aggrandize the sea floor.   Slowly but surely these sculp‐ tures are evolving; a fur of algae on  a girl's cheek, a starfish on a nun's  face, The Silent Evolution reveals  the imperceptible changes of na‐ ture on human artifice. Eventually  this underwater society will be to‐ tally assimilated by marine life,  transformed to another  state—a challenging met‐ Vicissitudes  aphor for the future of  Grenada Collec‐ our own species.  tion 2007    In The Anthropocene  Depth 5m  (2011), a life size replica  Moliniere,   of the classic Volkswagen  Grenada.  Beetle encloses a "Lobster  City," designed to attract  crustaceans. Inercia (2011) depicts  a man on a couch watching televi‐ sion, ignorant of our environmental  crisis; yet the television provides a  habitat space for juvenile fish. Man  on Fire (2009) and The Gardener of  Hope (2009) have both been prop‐ agated with corals rescued after  tropical storms or damaged by hu‐ man activity. Anthropocene and  June | July 2013 ARTMOLDS JOURNAL | 9 
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14