Page 10 - ArtMolds Journal June-July 2103 Mod 4
P. 10
Inertcia both "explore the significant impact  humans have had on our planet's ecosys‐ tems and the subsequent effect to future  generations," balancing a potent message  with a regenerative purpose.    “Taking art off of the white walls of a  gallery offers the viewer a sense of discov‐ ery, a sense of participation and the oppor‐ tunity to detach imagination from the con‐ fines of the terrestrial world, according to  Jason.    The experience of being underwater is  vastly different from that of being on land.  There are physical and optical considera‐ tions that must be taken into account. Ob‐ jects appear twenty five percent larger un‐ derwater, and as a consequence they also  Above: Jason is seeding a  appear closer. Colors alter as light is ab‐ sorbed and reflected at different rates, with  lifecasting figure with   the depth of the water affecting this fur‐ marine plants.  ther.      The light source in water is from the  surface, which produces kaleidoscopic    effects governed by water movement, cur‐ Right: A year later after  rents and turbulence.  Water  is a malleable  medium in  which  to  travel,  enabling  the   revisiting the site, the life  viewer  to  become  active  in  their engage‐ casting has nurtured their  ment with the work.  growth as they are thriving.    The large number of angles and per‐   spectives from which the sculptures can be  viewed increase dramatically the unique    experience of encountering the works.    Taylor's strategy of conserving reefs    opposes the "land as commodity" mentality  of Capitalism. His creation of underwater  sculpture parks attracts tourists away from  natural reefs, allowing them to recover, and  taps into tourism revenue, showing how  activists might be able to use the system's  rapacious tendencies against itself. His ex‐ Corals have begun to over take and build upon another life cast  Life casts swimming with the fishes.  figure.  June | July 2013 ARTMOLDS JOURNAL | 10 
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15